marți, 20 noiembrie 2018

Român fără Românie

Avem multe răni în suflet,
ce încep deja să doară...
Cine însă își permite
să iubească ori să moară,
Cine vrea să și priceapă
gesturi fără de cuvinte
Acceptând doar adevărul
ce-i prea simplu și nu minte?

Tot mai mult crește absurdul
nici nu știm cât se mai poate,
Nașterea nu-i sărbătoare,
morții ni-i jelim în rate,
Zilnic ne plătim avansul
unei morți triumfătoare
Contestând constant ideea
că nimic nu-i nou sub soare.

Ne ipotecăm ideea
ce e una cu speranța,
Dăm accepte umilinței,
performând intoleranța,
Astăzi are preț iubirea
și se vinde ca la piață
Dragostea la colț de stradă
este noul mod de viață...

Disperarea-i tot mai mare,
și e denumită soartă,
Pentru cei ce pun poveri,
pentru cei ce, greu, le poartă,
A iubi e o sintagmă
foarte bună de cortină,
Ori mască de altă față
pentru cei prea-plini de vină!

Azi, rar, cineva e-n stare
din iubire să și moară,
Am ajuns să fim români,
fără dragoste de țară...
Mă-nspăimântă tot ce simt...
Dar nu-mi văd vinovăția,
Eu mă simt, trăind, român...
Nu-mi văd însă România...

Niciun comentariu: