joi, 6 ianuarie 2022

Călăuză-n tălmăciri

Am amintiri de pus, ca jar, sub rug,
Ce focuri vor, pe dealuri, să aprindă
Ca timpului să nu-i mai stau în jug,
Să-l fac a fi doar umbră în oglindă.

Simt în idei un sâmbure de foc
Ce-n miez de noapte e lumină vie,
Dându-mi motiv să intru iar în joc,
Știind ce-a fost și va mai fi să fie.

Și cum nu sunt cu umbrele-n consens,
Privirile îmi fug mereu spre stele,
Fiindu-mi de la sine înțeles
Că drumul mă împinge printre ele.

Din gânduri îmi mai vine să fac scut,
Ca să mai uit de marea-mi neodihnă
Ce nu mă lasă clipei ce-a trecut
Să-i spun povestea țintelor în tihnă.

Și astfel duc cu mine amintiri
Ce nu se vor pierdute în uitare,
Fiindu-mi călăuză-n tălmăciri
De vise ce trec praguri și hotare.

Iar treptele urcării îmi fac semn
Că limita rămâne infinită
Tinzând conntinuu spre extrem îndemn,
Chiar devenind, de-a dreptul, o ispita.

De pierderi nu am deptul să mă tem,
Că nu am de pierdut decât o viață
Ce doar așa pot să mi-o fac totem
La trecerea prin marii nori de ceață.

Niciun comentariu: